It is currently 23 Jul 2014, 01:26

All times are UTC + 8 hours




Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 14 Mar 2011, 18:01 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
nak tanya otai2 lah apa umpan patin b43 paling berkesan untuk kolam pancing

harap bolehle kongsikan kat sini

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 18:03 
Offline
Belitong
Belitong
User avatar

Joined: 09 Feb 2011, 13:11
Posts: 793
Location: Skudai
mncg kolam mn bro? kne tgk kolam gak rsnye. len kolam len makanannye

_________________
Rezeki ada dimana2. Bersyukurlah dengan apa yg ada.. Mancing2 juga, keselamatan n perut sendri jgn sesekali lupa


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 18:24 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
errm buat masa nih aku rajin jugak layan kolam sam sue kat bp (jalan tanjung labuh )
selalu jugak aku dapat kumpau kat situ b29 b29
ada sorangf mamat tuh mancing kat situ lepas dia, dia lagik naikan ikan naik cair taik tlinga dengar bunyik mesen dia b29
tu yang nak survey2 umpan nih,..kat kolam tuh ada patin ngan pacu,lelain ikan aku blom nampak naik lagi

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 18:31 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
mirul wrote:
cer himpit beliau...umpan busuk ke wangi...kalo umpan busuk, rasa based dier perut ayam..mengkalo wangi biasa dedak campuran buah2an mcm pisang,strawberi...


mirul perut ayam diharamkan pengunaan di kolam tuh
aku pernah himpit beliau ,.. tapi dia jual mahal dia cakap gunakan dedak je
lagi satu kalo patin jual balik rm4 wooo tokey bli balik

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 19:29 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
spikebaik wrote:
kemungkinan beliau ada menggunakan minyak belangkas....kalau patin..selalunya dedak yang mempunyai bau2 seperti buah, atau wangian seperti pandan n pisang.lagi satu..roti pun faktor gak.

tang dedak bauan pandan aku dah guna,pisang n strawbery pong da guna ,makin tinggi kekumpauan aku b29
minyak belangkas b42 mana nak bli tuh hang ada jual ke spike, brapa harga pm aku b43

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 20:48 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
mirul wrote:
mysnipersJB wrote:
mirul wrote:
cer himpit beliau...umpan busuk ke wangi...kalo umpan busuk, rasa based dier perut ayam..mengkalo wangi biasa dedak campuran buah2an mcm pisang,strawberi...


mirul perut ayam diharamkan pengunaan di kolam tuh
aku pernah himpit beliau ,.. tapi dia jual mahal dia cakap gunakan dedak je
lagi satu kalo patin jual balik rm4 wooo tokey bli balik



mmg haram..tapi mengkalo dah diubh suai, org tak tau...biasa kwn dgr dorang rebus perut ayam tu, blend then campur ngan dedak n tepun..peram pagi, petang dah leh pakai...

nih den blom torai,.. sok sbelum subuh aku gih amek perut ayam kat tmpat proses ayam,n buat cara nih b29

tapi ada crete gunakan ubi rebus(penyek2kan)+nestom b42 , boleh jalan ke

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 20:54 
Offline
Pari
Pari
User avatar

Joined: 20 May 2010, 09:10
Posts: 232
b1 cuba ramuan nie... usus ayam di blender tambah dengan dedak contoh omega3 929 923 dan power kap, boleh cuba dedak jenis lain atau dicampur semua.
bahan tadi mesti lah disimpan semalaman @ 4 jam sebelum digunakan.
selamat mencuba b6


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 20:58 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
Fish Hunter wrote:
b1 cuba ramuan nie... usus ayam di blender tambah dengan dedak contoh omega3 929 923 dan power kap, boleh cuba dedak jenis lain atau dicampur semua.
bahan tadi mesti lah disimpan semalaman @ 4 jam sebelum digunakan.
selamat mencuba b6

wah terima kasih pemburu ikan ada yang lelain lagik ke kongsi2lah kat sini b43

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 21:07 
Offline
Pari
Pari
User avatar

Joined: 20 May 2010, 09:10
Posts: 232
roti tambah taufo diperam semalaman dan digaul dengan tepung gandum dan air soya. peram semalaman

roti rendam dengan air biar lembut , kemudian campur pewangi pandan , tambah tepung gandum dan mauripan. peram semalaman


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 21:09 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
Fish Hunter wrote:
roti tambah taufo diperam semalaman dan digaul dengan tepung gandum dan air soya. peram semalaman

roti rendam dengan air biar lembut , kemudian campur pewangi pandan , tambah tepung gandum dan mauripan. peram semalaman

taufo tu apa b42

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 21:10 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
mirul wrote:
kalo kat kulai moh ngeteh kat restoren gearbox indahpura

adesss dato aku kat bp lagi nih kalo sabtu malam ahad bleh ke?? pastu ahad kita layanzzzz megatroon b43 b43

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 21:15 
Offline
Pari
Pari
User avatar

Joined: 20 May 2010, 09:10
Posts: 232
mysnipersJB wrote:
Fish Hunter wrote:
roti tambah taufo diperam semalaman dan digaul dengan tepung gandum dan air soya. peram semalaman

roti rendam dengan air biar lembut , kemudian campur pewangi pandan , tambah tepung gandum dan mauripan. peram semalaman

taufo tu apa b42


taufo tu ada jual kat gaint, mcm tahu jugak , cuma dia ada campuran telur. kalau tak jumpa boleh digantikan dengan tahu.


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 21:16 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
mirul wrote:
mysnipersJB wrote:
mirul wrote:
kalo kat kulai moh ngeteh kat restoren gearbox indahpura

adesss dato aku kat bp lagi nih kalo sabtu malam ahad bleh ke?? pastu ahad kita layanzzzz megatroon b43 b43



kalo mcm tu kiter ngeteh kat area sri pulai..leh jumpa ngan lelain skali...mengkalo nak perut ayam, kene book awal2..tapi skrg ni patin kurang makan la kawan tgk..hari tu pegi dapat 2 eko jek...tu pun agak culas

eem ok jugak tuh b43

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 14 Mar 2011, 22:33 
Offline
Toman
Toman
User avatar

Joined: 13 May 2010, 12:11
Posts: 631
cer try resepi nih.. http://www.pancing.net/index.php?topic=12349.0;topicseen
bergantung jugak ikan ngan kolam tuu.. kawan pun sekali je cuba.. dan terbukti.. b21

_________________
**Move Barra Move**

Image


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 15 Mar 2011, 05:15 
Offline
Siakap
Siakap
User avatar

Joined: 01 Nov 2010, 22:05
Posts: 287
Location: SKUDAI
erm...kawan x penah m'cing patin..tp penah tgok sndri kawan puyew...patner umh g m'cing patin kolam..gunew dedax bom 'warna merah' d'campur dengan udang kopex....hasil pown okew gax la...betol lain kolam..lain cita rase yew.. b1 b1

_________________
~~santai memancing..lagi bersahaja~~


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 15 Mar 2011, 08:07 
Offline
Belitong
Belitong
User avatar

Joined: 09 Feb 2011, 13:11
Posts: 793
Location: Skudai
barracuda wrote:
cer try resepi nih.. http://www.pancing.net/index.php?topic=12349.0;topicseen
bergantung jugak ikan ngan kolam tuu.. kawan pun sekali je cuba.. dan terbukti.. b21

mcm2 resepi ada ek? sy pn br tau. da mcm nk buat kueh da pn ada. b43 b43

_________________
Rezeki ada dimana2. Bersyukurlah dengan apa yg ada.. Mancing2 juga, keselamatan n perut sendri jgn sesekali lupa


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 15 Mar 2011, 08:46 
Offline
Gerepoh
Gerepoh
User avatar

Joined: 14 May 2010, 08:32
Posts: 1529
Try yg nie ...dolu2 kawan selalu guna umpan nie..skg dah jarang main kolam sejak ader anak nie..susah asyik nk ikut je

Roti perisa pandan mighty white + Friskies yg dalam paket RM1+ Santan +Tempe yg di tumbuk + Biskut kelapa yg bulat2 tu....


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 15 Mar 2011, 16:54 
Offline
Haruan
Haruan
User avatar

Joined: 18 Jan 2011, 16:12
Posts: 88
Location: Lost in Johor
Ada pernah tengok satu pakcik ni naik patin kolam nonstop pakai roti gardenia renjis dengan essen pisang je.


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 15 Mar 2011, 16:58 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
barracuda wrote:
cer try resepi nih.. http://www.pancing.net/index.php?topic=12349.0;topicseen
bergantung jugak ikan ngan kolam tuu.. kawan pun sekali je cuba.. dan terbukti.. b21

barang2 ramuan tu sumer bleh dapat kecuali perisa pandan EMELCO ,.... mana nak crik ek b42

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
PostPosted: 15 Mar 2011, 17:03 
Offline
Kelah
Kelah
User avatar

Joined: 07 Feb 2011, 02:33
Posts: 111
Location: dalam kolam
Amiri wrote:
Try yg nie ...dolu2 kawan selalu guna umpan nie..skg dah jarang main kolam sejak ader anak nie..susah asyik nk ikut je

Roti perisa pandan mighty white + Friskies yg dalam paket RM1+ Santan +Tempe yg di tumbuk + Biskut kelapa yg bulat2 tu....

hehehe dah macam nak buat biskut dah b29 ok eden torai nanti b43

_________________
BERKONGSI HOBI YANG SAMA , TAPI DENGAN CARA YANG BERBEZA


Top
 Profile Send private message  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 8 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group